Svoboda a udržitelnost podnikání v realitách
Možná také sledujete, jak velkými změnami současný realitní trh prochází. Kromě zákonných norem a cen nemovitostí se velmi rychle mění chování a očekávání prodávajících i kupujících. Víte, jak to ovlivňuje práci realitních makléřů? A jak to ovlivní vás?
Před lety jsem se rozhodoval, jestli budu pracovat pod značkou realitní kanceláře nebo jestli budu značku Michal Souček - realitní makléř budovat sám po svojí ose. Uměl jsem obchod a měl jsem vlastní klienty i zakázky.
Ptal jsem se na pohovorech v realitních kancelářích, co mi spolupráce s nimi za 30 - 50 % mých příjmů z provizí mých realizovaných zakázek přinese. Odpovědi byly vždy stejné. Vzdělání, podporu RK a jasná pravidla, sílu značky, know how atd.
Vzdělání
Vzdělání a inspirace je všude na internetu - většinou i zdarma - za to není potřeba platit desítky nebo stovky tisíc. Navíc takové vzdělání, jaké já hledám a jaké potřebuji, jsem u žádné RK v jejich školících osnovách nenašel. V informační době, ve které žijeme, mám neustále možnost se vzdělávat, pokud chci.
Podpora
Podpora realitní kanceláře a realitní značky a jasná pravidla jsou určitě důležité potřeby. Sám pro sebe jsem si vyhodnotil, že mám ráději svobodu.
Zároveň přistupuji ke každému klientovi individuálně podle jeho potřeb a nechci se v tak choulostivé chvíli, jako je budování vztahu s klientem, muset přizpůsobit pravidlům kanceláře, protože jsou prostě mnohdy v rozporu s tím, jak chci pracovat já.
Síla značky
A síla značky a know how? Pokud podnikáte, tak je vám jasné, že nejsilnější značkou je váš obličej, jméno a příjmení. Kvalitního makléře z vás neudělá žádná značka na světě.
Kvalitního makléře ve vás formuje vaše osobnost, vrozené vlastnosti i ty naučené, jako jsou kvalita realitního servisu a komunikace s klienty.
Kolik stojí spolupráce s RK?
30 - 50 %, které bych ze svých provizí zaplatil značce, je 300.000 Kč - 500.000 Kč z každého 1.000.000 Kč, který vydělám.
Jen si představte propagační kampaň na sociálních sítích za 300.000 Kč - pokud investuji 300.000 Kč do cílené online kampaně, vyskočím na vás z každého šuplíku a nezbavíte se mě, dokud nebudu chtít.
Máte vlastní klienty?
Za takové peníze bych od realitní kanceláře a realitní značky očekával úplně něco jiného. Očekával bych klienty a zakázky.
A protože jsem nikde nic takového nezískal, vydal jsem se budovat značku "Michal Souček - realitní makléř" prostřednictvím svobody a kvalitního servisu.
Jak počítáte peníze vy?
Nemovitosti prodávám od roku 2002 a za tu dobu jsem se naučil na peníze a na možnosti výdělku dívat úplně z jiného úhlu pohledu.
Náklady, které bych v klasické realitní kanceláři nebo multilevelovém systému odevzdal za značku a drahou manažerskou strukturu, reinvestuji do rozvoje a budování svého podnikání a majetku.
Většinou je to cílená propagace prodávaných nemovitostí a dalších kampaní, které mi přinášejí nové klienty, skvělou energii a spoustu dat z internetu.
Získaná data následně vyhodnocuji a společně s marketingovým týmem, který máme v QARA k dispozici, vylepšujeme cílené kampaně, aby byly levnější a efektivnější.
Díky tomuto marketingovému perpetuu mobile se na mě z internetu obracejí úplně cizí lidé. Nemusím bojovat o zakázky ani o klienty. Práci si užívám a soustřeďuji se jen na to nejdůležitější.
Kvalitní servis, skvělou komunikaci a co nejlepší vztah s klienty. A nese to velmi pozitivní výsledky.
Investujte do sebe
Můžu si absolutně řídit, kolik zakázek za rok prodám, s jakými klienty chci pracovat a nemusím brát každou zakázku, jen abych uživil sebe nebo drahou manažerskou strukturu nad sebou.
Uvědomil jsem si, že svoboda a udržitelnost podnikání, kterou jsem si svým rozhodnutím zajistil, mi přinesla pohodu nejen v životě, ale umožnila mi investovat do vlastních nemovitostí i do dalších projektů.
Pokud vás zajímá víc informací, podívejte se na moji stejnojmennou přednášku pro realitní makléře.
A pokud uvažujete stejně, a chcete změnit způsob svého podnikání, ozvěte se.
Rád vám poradím a ukážu vám, jak na to.
Mějte se moc fajn, Michal
Co kdyby vám zůstalo 100 % z provize?
A CO V QARA ZÍSKÁTE?
Za nevelký měsíční poplatek 6 497 Kč + DPH měsíčně získáte nejen skvělé zázemí, ale i plnou podporu.
- 100 % z provizeInvestujte váš čas a vaše peníze efektivně sami do sebe.
- VzděláníZískáte přístup k ověřenému vzdělání v rámci QARA Academy.
- TechnologieBudete pracovat s nejmodernějšími technologiemi a nástroji.
- RozpočetZískáte mnohem větší rozpočet na marketing a na rozvoj podnikání.
- KlidZískáte klid na práci, budete pracovat jen s těmi klienty, které si vyberete.
- Google Workspace2TB kapacitu Google disku, firemní G-mail s podpisem a další aplikace.
- Exportní systémVšechny vaše zakázky exportujete jedním kliknutím na inzertní servery.
- AplikaceSigni, City Performer, Valuo, Bydlibot, QARA Google Workspace a další.
- KomunitaStanete se součástí velké komunity lidí, kteří si pomáhají a jsou na jedné lodi.
- InzerceZakázky vašich klientů inzerujete na více než 30 realitních serverech.
- SigniUzavírejte vybrané smlouvy s vašimi klienty elektronicky na dálku.
- SmlouvyZískejte přístup k pravidelně aktualizované databázi vzorových smluv.
- Marketplace QARAPřístup k prověřeným a zasmluvněným marketingovým specialistům.
- ZázemíNaše značka poskytuje všem makléřům velmi stabilní a silné zázemí.
- Osobní WEB profilVáš osobní webový profil na stránkách QARA, kam vodíme tisíce lidí měsíčně.
NAŠE HODNOTY
- Profesní komunitaQARA je hlavně o komunitě makléřů. Všichni máme naprosto stejné podmínky bez rozdílu. Pomáháme si, a to nás posouvá dál!
- Máme jinou filozofiiJsme v QARA, protože o životě, podnikání a o penězích přemýšlíme úplně jinak než ostatní. Dlouhodoběji, udržitelněji, efektivněji.
- Hodnoty makléře QARAKaždý den dokazujeme sami sobě, že upřímnost, přirozenost, poctivost a kvalita mohou být hodnoty, které fungují skvěle dohromady.
- StrategieVelmi důležitá je pro nás dlouhodobost a udržitelnost. Nejsme bublina, která jednou splaskne. Máme dlouhodobou strategii, vizi i plán.
- BudoucnostPřemýšlíme hodně o tom, jak se bude trh vyvíjet a proměňovat. Podle toho se učíme, podnikáme, hledáme nové cesty i nástroje do praxe.