Svoboda a udržitelnost podnikání v realitách

Možná také sledujete, jak velkými změnami současný realitní trh prochází. Kromě zákonných norem a cen nemovitostí se velmi rychle mění chování a očekávání prodávajících i kupujících. Víte, jak to ovlivňuje práci realitních makléřů? A jak to ovlivní vás?

Před lety jsem se rozhodoval, jestli budu pracovat pod značkou realitní kanceláře nebo jestli budu značku Michal Souček - realitní makléř budovat sám po svojí ose. Uměl jsem obchod a měl jsem vlastní klienty i zakázky. Ptal jsem se na pohovorech v realitních kancelářích, co mi spolupráce s nimi za 30 - 50 % mých příjmů z provizí mých realizovaných zakázek přinese. Odpovědi byly vždy stejné. Vzdělání, podporu RK a jasná pravidla, sílu značky, know how atd.

Vzdělání

Vzdělání a inspirace je všude na internetu - většinou i zdarma - za to není potřeba platit desítky nebo stovky tisíc. Navíc takové vzdělání, jaké já hledám a jaké potřebuji, jsem u žádné RK v jejich školících osnovách nenašel. V informační době, ve které žijeme, mám neustále možnost se vzdělávat, pokud chci.

Podpora

Podpora realitní kanceláře a realitní značky a jasná pravidla jsou určitě důležité potřeby. Sám pro sebe jsem si vyhodnotil, že mám ráději svobodu. Zároveň přistupuji ke každému klientovi individuálně podle jeho potřeb a nechci se v tak choulostivé chvíli, jako je budování vztahu s klientem, muset přizpůsobit pravidlům kanceláře, protože jsou prostě mnohdy v rozporu s tím, jak chci pracovat já.

Síla značky

A síla značky a know how? Pokud podnikáte, tak je vám jasné, že nejsilnější značkou je váš obličej, jméno a příjmení. Kvalitního makléře z vás neudělá žádná značka na světě. Kvalitního makléře ve vás zformuje vaše osobnost, kvalita realitního servisu a komunikace s klienty.

Kolik stojí spolupráce s RK? 

30 - 50 %, které bych ze svých provizí zaplatil značce, je 300.000 Kč - 500.000 Kč z každého 1.000.000 Kč, který vydělám. (Jen si představte propagační kampaň na sociálních sítích za 300.000 Kč - pokud investuji 300.000 Kč do cílené online kampaně, vyskočím na vás z každého šuplíku a nezbavíte se mě, dokud nebudu chtít).😀

Máte vlastní klienty?

Za takové peníze bych od realitní kanceláře a realitní značky očekával úplně něco jiného. Očekával bych klienty a zakázky. A protože jsem nikde nic takového nezískal, vydal jsem se budovat značku "Michal Souček - realitní makléř" prostřednictvím svobody a kvalitního servisu.  

Jak počítáte peníze vy?

Nemovitosti prodávám od roku 2002 a za tu dobu jsem se naučil na peníze a na možnosti výdělku dívat úplně z jiného úhlu pohledu.

Náklady, které bych v klasické realitní kanceláři nebo multilevelovém systému odevzdal za značku a drahou manažerskou strukturu, reinvestuji do rozvoje a budování svého podnikání a majetku.

Většinou je to cílená propagace prodávaných nemovitostí a dalších kampaní, které mi přinášejí nové klienty, skvělou energii a spoustu dat z internetu. Získaná data následně vyhodnocuji a společně s marketingovým týmem, který máme v QARA k dispozici, vylepšujeme cílené kampaně, aby byly levnější a efektivnější.

Díky tomuto marketingovému perpetuu mobile se na mě z internetu obracejí úplně cizí lidé. Nemusím bojovat o zakázky ani o klienty. Práci si užívám a soustřeďuji se jen na to nejdůležitější. Kvalitní servis, skvělou komunikaci a co nejlepší vztah s klienty. A nese to velmi pozitivní výsledky.  

Investujte do sebe

Můžu si absolutně řídit, kolik zakázek za rok prodám, s jakými klienty chci pracovat a nemusím brát každou zakázku, jen abych uživil sebe nebo drahou manažerskou strukturu nad sebou. Uvědomil jsem si, že svoboda a udržitelnost podnikání, kterou jsem si svým rozhodnutím zajistil, mi přinesla pohodu nejen v životě, ale umožnila mi investovat do vlastních nemovitostí i do dalších projektů.

Pokud vás zajímá víc informací, podívejte se na moji stejnojmennou přednášku pro realitní makléře.

A pokud uvažujete stejně, a chcete změnit způsob svého podnikání, ozvěte se, ukážu vám, jak na to.

Mějte se moc fajn, Michal

článek napsal: Michal Souček, zakladatel QARA a realitní makléř
Hledáš skvělé zázemí za dobré peníze?
Podívej se, co v QARA získáš.

CO V QARA ZÍSKÁŠ?

Za nevelký měsíční poplatek 4597 Kč + DPH měsíčně získáš nejen skvělé zázemí, ale i plnou podporu.

  • 100 % z provize
    Investujte váš čas a vaše peníze efektivně sami do sebe.
  • Vzdělání
    Získáte přístup k ověřenému vzdělání v rámci QARA Academy.
  • Technologie
    Budete pracovat s nejmodernějšími technologiemi a nástroji.
  • Rozpočet
    Získáte mnohem větší rozpočet na marketing a na rozvoj podnikání.
  • Klid
    Získáte klid na práci, budete pracovat jen s těmi klienty, které si vyberete.
  • G-SUITE PROFI
    Neomezenou kapacitu Google disku, firemní G-MAIL, spoustu dalších aplikací.
  • Exportní systém
    Všechny vaše zakázky exportujete jedním kliknutím na inzertní servery.
  • Aplikace
    City Performer, Cenové mapy, monitoring, prověření nájemníků a další.
  • Komunita
    Stanete se součástí velké komunity lidí, kteří si pomáhají a jsou na jedné lodi.
  • Inzerce
    Zakázky vašich klientů inzerujete na více než 30 realitních serverech.
  • Signi
    Uzavírejte vybrané smlouvy s vašimi klienty elektronicky na dálku.
  • Smlouvy
    Získejte přístup k pravidelně aktualizované databázi vzorových smluv.
  • Marketplace QARA
    Přístup k prověřeným a zasmluvněným marketingovým dodavatelům.
  • Zázemí
    Naše značka poskytuje všem makléřům velmi stabilní a silné zázemí.
  • Osobní WEB profil
    Váš osobní webový profil na stránkách QARA, kam vodíme tisíce lidí měsíčně.
KDO JSME?
  • Profesní komunita
    QARA je hlavně o komunitě makléřů. Všichni máme naprosto stejné podmínky bez rozdílu. Pomáháme si, a to nás posouvá dál!
  • Máme jinou filozofii
    Jsme v QARA, protože o životě, podnikání a o penězích přemýšlíme úplně jinak než ostatní. Dlouhodoběji, udržitelněji, efektivněji.
  • Hodnoty makléře QARA
    Každý den dokazujeme sami sobě, že upřímnost, přirozenost, poctivost a kvalita mohou být hodnoty, které fungují skvěle dohromady.
  • Strategie
    Velmi důležitá je pro nás dlouhodobost a udržitelnost. Nejsme bublina, která jednou splaskne. Máme dlouhodobou strategii, vizi i plán.
  • Budoucnost
    Přemýšlíme hodně o tom, jak se bude trh vyvíjet a proměňovat. Podle toho se učíme, podnikáme, hledáme nové cesty i nástroje do praxe.